pondělí 9. března 2015

TVŮJ ideální den [jak si jej (ne)naplánovat a co vše můžeš stihnout]

Občas je dobré nechat volný spád dnům, kdy nevíš, co přesně naplánovat. Takové dny se mohou objevit jen zřídka a většinou to bývá o jarních prázdninách. Pokud tě jarní prázdniny nebo volný víkend čekají, můžeš se inspirovat těmito radami. Uvidíš, že po celém dni ulehneš do peřin naprosto spokojená.


Nevyužívej svůj otravný budík jen ve školní dny. Zkus si jej nastavit třeba na půl devátou, ne-li dřív. Spousta výzkumů totiž potvrdila, že při brzkém vstávání má člověk mnohem více energie. Pokud spíš déle než deset hodin, můžeš se cítit ospalá a přeležená.

Vydatná snídaně se zdá být klišé, ale pokud si ji opravdu dopřeješ max. do dvou hodin po tvém vstávání, uvidíš, kolik energie budeš po zbytek dne mít. Program „Vím, co jím“ ti dokáže, jak je snídaně důležitá a zároveň tě poinformuje o tom, co vše by snídaně měla obsahovat. Pokud aktivně sportuješ, bude pro tebe nejlepší trocha cereálií s mlékem, kousek pečiva s margarínem a kvalitní šunkou a k tomu trochu ovoce.  

Minimálně hodinu po snídani si dej oddych. Sleduj např. své oblíbené youtuberky (mými oblíbenými je např. velmi známá PetraLovelyHair nebo správná Američanka Evelina). A po takovém oddychu udělej cokoliv pro své tělo. Já mám v poslední době nejraději běh, pročistí mi hlavu, příjemně mě unaví a dodá mému tělu spoustu čistého vzduchu. Běhat můžeš také na lačno, tedy před snídaní. V takovém případě si zkrať vzdálenost tratě a běhej max. polovinu toho, co běháš normálně.
Svůj sportovní výkon ze sebe spláchni a dej si odpočinkovou sprchu. Budeš se pak cítit svěží a odpočatá, což je po sportovním výkonu celkem paradox, nemyslíš?


Oběd tentokrát nezvol tak, že si ohřeješ to, co ti navařila mamka. Zkus si uvařit něco svého, to, co jsi chtěla už dlouho vyzkoušet. Nakup si potřebné suroviny a nezapomeň na to, abys svému tělu dodala potřebný příjem látek! Sportovci totiž potřebují jíst mnohem více, než lidé, kteří nedělají nic. Doporučuji ti můj velmi oblíbený recept, a sice zapékané žampiony s mozzarelou a šunkou. Jako přílohu můžeš zvolit mnoho zeleniny a obyčejnou tmavou bagetu.


Tvé tělo potřebuje min. hodinový oddych po náročném dopoledni a sytém obědu. Dělej tedy věci, které běžně nestíháš udělat a leží ti na stole nějaký ten týden. Nespoléhej na druhý den, zkrátka všechny shrábni najednou a vypracuj je!

Odpoledne věnuj svým blízkým. Kontaktuj přátele, které si již dlouho neviděla. Například své bývalé spolužačky, se kterými sis tolik rozuměla a máš jim co říct. Celé dívčí odpoledne můžeš zkombinovat s lehkou večeří, kterou si připravíš buď s kamarádkou, nebo si na ni zajděte do vaší oblíbené restaurace.


A až zavzpomínáte na všechny staré časy, odeber se domů, zahoď boty do kouta, oblečení nech rozházené po pokoji a napusť si vanu. Protože právě ve vaně nemusíš řešit všechny zbytečnosti a detaily, které normálně ve všední dny řešíš. Nech své tělo uvolnit a své svaly regenerovat. Svoji pokožku zhýčkej peelingem a hydratuj masážním olejíčkem.

Tentokrát svoji teplou postel využij ke sledování filmu, který jsi dlouho chtěla vidět. Ale pozor, hřešení v podobě chipsů nebo čokolády je přísně zakázáno! J