neděle 13. prosince 2015

5 kroků k cílevědomosti a sebevědomí!

Stokrát ve svém životě jsem si říkala, že pokud chci něčeho opravdu dosáhnout, musím si nejdříve uvědomit, jakým způsobem to dokážu a hlavně si určit priority. Uvědomit si, co je pro mě úplně nejdůležitější a čeho se chci v životě držet. Postupem času jsem ale zjistila, že bez zdravého sebevědomí a vnitřní síly to nejde. A tak jsem sama se sebou začala bojovat. Té opravdové vnitřní síly jsem dosáhla asi tak před rokem, kdy jsem makala na 120% a to jak ve škole, tak i se cvičením, blogem,... Občas se ale může stát, že se dostanete do takzvaného „deadlinu“ a vlastně si myslíte, že nemakáte dostatečně. Pak je potřeba naprosté relaxace, očisty a několikadenního detoxu. Můj detox se stal ročním a je na čase s ním nadobro skoncovat. A já ti dnes ukážu, jak jsem na to šla já.


1. Začni si vytvářet TO DO listy

To do listy ti pomohou se více orientovat ve svém vlastním čase, pořádku a organizaci. Protože ta je k dosažení správné schopnosti pracovat na plné obrátky téměř nejdůležitější. To do listy můžou vypadat v podobě tzv. „lepíků“, které si polepíš na notebook, PC, do diáře… To do listy existují také ve formě bločků, které se dají zakoupit v každém lepším papírnictví, nebo na internetu. Díky nim budeš mít správně zorganizované a seskupené veškeré povinnosti, které za daný den musíš stihnout. Když je splníš, stačí si je odškrtnout a tím samozřejmě vytvoříš vnitřní spokojenost sama se sebou.

2. Čti si motivační a inspirativní blogy

Mě naprosto pomohl blog www.terezainoslo.blogspot.com. Čtu jej od předposlední blogerky roku a každý Terezky článek mě naprosto nakopává. Dodá mi tucet energie a naději, že i já jednou budu dělat to, co mě baví a zároveň budu ve svém osobním životě naprosto spokojená. Pokud tedy nechceš dosáhnout té poslední fáze, kdy už nemáš síly a na konci toho dlouhého tunelu vidíš deadline, přečti si alespoň 3 motivační články, nakopne tě to.


3. Nedělej si hlavu se vším, co tě může demotivovat

Nechávat se denně obklopovat lidmi, kteří si neustále na něco stěžují, tě může neskutečně znechutit a dovést tvé myšlení do fáze, kdy i ty budeš přemýšlet obdobným způsobem. Nedopusť toho a vypouštěj takové řeči druhým uchem ven. A pokud se ti to zdá sobecké, uvědom si, že tito lidé by měli být shovívaví a neměli by z tebe dělat ustavičně psychologa, stejně jim většinu odkýváš. :-)

4. Buď ve škole aktivní

Zapojuj se do projektů a soutěží, které ponecháš náhodě a třeba je i vyhraješ. Díky projektům si u učitelů samozřejmě vytvoříš významné plus a tebe jejich chvála opět trochu zahřeje na srdíčku. I to dodá notnou dávku motivace a sebevědomí.


5. Mysli optimisticky na svou budoucnost

Představuj si, jaké to jednou bude, až dostuduješ, začneš hledat práci svých snů. Pokud nejsi kariérní typ, můžeš si představovat klid domova, nové zázemí, nový způsob života, který sis vždycky přál/a. Není to přeci jen krásné? Já se min. 2x denně z takových představ raduji a i když jsou pokaždé naprosto jiné, stále mají to stejné jádro – spokojený a poklidný život. I to mi dodá nepřeberné množství energie a motivace.


Pokud ti těchto pár rad pomohlo, budu moc ráda, když mi zanecháš komentář. A pokud i ty znáš nějaké rady na zvýšení sebevědomí, cílevědomosti nebo spokojenosti, budu moc ráda, když se o ně podělíš.

S láskou