sobota 16. ledna 2016

Jak si užít lyžovačku v Itálii? Aneb za měsíc do Passo Tonale

Mí drazí,
ten sníh venku mě zkrátka přinutil vám napsat o tom, jak se těším na další legendární týden v Itálii. Jeden jsem zažila ani ne před rokem, kde jsem mimochodem poznala muže mého života, se kterým i tento rok, asi za měsíc, pojedu opět do Itálie. Tentokrát do Passo Tonale, wohooo. :-)


Lyžování miluju, i když se učím od asi 10 let. Pamatuju si, když mě strejda vzal pár km od našeho města do Rakouska a tam mě poprvé vyvezla lanovka nahoru. Byla jsem sama sobě pro smích, ale zamilovala jsem si to. A i když ani teď, po 6 letech, nesjíždím svahy jako profík, užívám si to a doufám, že jednou se po mých pádech nebudu bát se rozjet naplno!


Ráda bych vám dala pár rad k tomu, jak si pořádně užít lyžovačku v Itálii. Ona má přeci jen něco do sebe. Je to nádherná země, i když ji mám málo s čím porovnávat. Každopádně jsem si jistá tím, že je to jedna z nejlepších zemí pro lyžování.


V Itálii si všímejte nádherných aut Alfa Romeo. Za těmi jsem se hnala pokaždé, když kolem mě v malém městečku Aprica, projely. Stačilo mi desítky těchto nádher vidět na italských benzinkách, zaparkované u domů, penzionů. Tyhle krásky jsou prostě všude a pro milovník Alf je Itálie hotovým balzámem pro jejich srdce.


Vyzkoušejte kebab! Protože není nic skvělejšího, než kebab v Itálii. Ani u nás v ČR není tak dobrý, jako tam. Sice si trochu připlatíte, ale stojí to za to.

Za co si také rozhodně připlatíte je pizza přímo na svahu. A i když vůbec nevypadá tak lákavě jako pizza z naší pizzerie, je výborná! Je na ní skvělá šunka a minimum sýru, který je u nás v ČR tak strašně na pizze oblíbený. Je to trochu jiný level a za to si stojí připlatit!


Sjíždějte kopečky po zadku! Je to prča a za tu malou srandu to stojí. My jsme poslední den v Itálii na svazích nic jiného nedělali. Natáčeli jsme videa a zkrátka si užívali každou možnou poslední chvíli v tom krásném areálu.


Projíždějte kolem skal ty malé uličky, kde máte sráz pod sebou. Je to úžasný zážitek, nikam nemusíte chvátat a zároveň se můžete kochat tou nádherou! Na tohle je Itálie také bohatá, aneb není nad to lyžovat v klidu a míru.

Ale hlavně, nezapomínejte promlouvat sami se sebou na lanovkách, kdy máte čas přemýšlet sami nad sebou tak, jako jsem to dělala já před rokem. Srovnávala jsem si priority v mém životě a uvědomovala jsem si mnohé věci, zatímco jsem si vezla zadek nahoru, odkud jsem s radostí a vášní sjela opět dolů.


Lyžování je nádherná věc, pro kterou nikdy není pozdě. Ti, kteří se učí lyžovat od mala, to mají samozřejmě jednodušší, ale pokud máte rodiče, kteří vás k tomu od utlého věku netáhli, můžete se do toho pustit i teď, ale hlavně, mít trpělivost. Však ono to jednou půjde. :-)







Žádné komentáře:

Okomentovat