pátek 16. ledna 2015

Zima rozhodně není důvodem, proč neběhat!

Běh je většiny z nás záchranou, když se nám nechce posilovat a nemáme chuť svůj pokoj zamořit potem a vydýchaným vzduchem. Ovšem pokud jsi toho názoru, že v zimě je právě posilování tou jedinou možností, jak být ve formě, pak jsi na omylu. Zima není důvodem, proč neběhat. Spíš jen raději ležíš doma pod dekou, schováváš se před tou zimou venku. Já ti ale poradím, jaké věci a pomůcky tě při běhu zachrání a ty si běžeckou formičku udržíš i v době největšího nabírání kil.


·        Čím začít? Pořádnou rozcvičkou!
Pokud jsi někdy vyběhla, aniž bys svému tělu nedala signál, že za pár minut zažije větší zátěž, než na kterou je zvyklé, pak tě varuji, že v zimě je to obzvlášť nebezpečné. Svaly potřebují zahřát ještě předtím, než vyjdeš ven do mrazu. Může se potom stát nehoda v podobě křeče, o kterou své tělo těžko připravíš.

·        I kosmetika hraje v běhu svou roli!
Kouřové líčení pro tentokrát nebude potřebné, ale pokud ráda běháš městem a chceš být kočka, pak je to skvělá volba! Já jsem ale zastánkyní lesních cest, které jsou mimochodem pro běh mnohem lepší, než asfalt. A tudíž se nepotřebuji nějak extra líčit, nemám v úmyslu svým vzhledem oslňovat srnky, které na mě rády přihlíží. Lpím na pořádné hydrataci v podobě klasického „niveáckého“ krému. Je pro sušší pleť a do mrazu? Jako vyšitý.

·        Zapomeň na stopky!
Měřit si čas v zimě? Raději se připrav o výčitky svědomí kvůli tomu, že tvůj čas se zhoršil oproti času, který běháš v ostatních ročních obdobích. Je to ale naprosto normální. V zimě se hůře dýchá, a pokud nechceš mít zápal plic, doporučuji ti dýchat nosem – to tě přinutí k pomalejšímu běhu a k většímu soustředění dechu.

·        Velká sluchátka jako klapky na uši!
Nech si špuntová sluchátka doma a vsaď na tato velká sluchátka, která ti nejenže dopřejí výborný zvuk, ale také zahřejí tvá ouška.

·        Teplé ponožky klidně až ke stehnům
Nohy v teple! My holky často trpíme na záněty močových cest. O tom, že nyní právě na tento problém beru antibiotika, raději ani více mluvit nebudu. Proto se chráním tím, že volím mé oblíbené podkolenky na lyže, které jsou hřejivé, a i když s nimi vypadám jako blázen, je mi teplo!

·        Zahřívej se termo oblečením!
V létě si nedokážu představit, že bych si vzala triko s dlouhým rukávem a k tomu termo legíny. V zimě je to ale ta nejlepší kombinace, kterou mohu zvolit. Toto oblečení skvěle zadrží tvojí tělesnou teplotu a zároveň je ušlé, tudíž ti nikudy nebude profukovat studený vzdoušek.


Doufám, že tyto důkazy ti naprosto ukázaly, že běh můžeš provozovat v jakémkoliv období! Ale pokud se přeci jen v zimě na běh necítíš, do ničeho se nenuť. Nic se nemá přehánět, a pokud máš horší imunitu a býváš často nemocná, nech raději běh na jaro (pokud tedy nejsi alergická na rozkvétající stromy).