pondělí 24. března 2014

Tipy & Rady: Jak si udržet dlouhodobý vztah?

Teorií o tom, jak mít kluka na vlásku je spousta, ale jedná se spíše o teorie, které úzce souvisí s tím, jak takové kluky nahnat. Já jsem ale přestoupila na trochu vyšší level a po třech letech vztahu jsem se odhodlala vám poradit, jak si tak dlouhý vztah udržet! Pokud jste teprve se vztahem na začátku, i pro vás to budou velmi užitečné rady!

Článek si můžete také přečíst ZDE i s fotkami.

Láska je pro téměř každou z nás nádherná věc, která náš život dokáže naplnit, okořenit a zlepšit k mnohem lepšímu. Ovšem pokud někdo hledá lásku, která by vydržela snad i na celý život a přesto po tolika letech neuhasla, je potřeba si uvědomit několik dá se říct "pravidel", díky kterým to kouzlo zamilovanosti, chtíče a potřeby člověka milovat, neuhasne.

Podle mě se dá láska dělit na dvě skupiny - na lásku, která vydrží chvíli (pro mě je chvíle max 3 měsíce) a na lásku, která je pravá a vztah mezi jedinci by se měl brát vážně. Může se ti zdát, že vztah na dlouhou dobu je obrovská zodpovědnost a musíš při něm vynaložit spousty snahy, ale věř nebo ne, je to naprosto jednoduché, jen se ti musí chtít.



1. Věrnost
První avšak nejdůležitější pravidlo je věrnost. Pokud toto slovo neznáš a nedokážeš s ním vycházet, je vztah na dlouho dobu tabu. Jestliže víš, že být věrnou a oddanou přítelkyní, ti nedělá problém, máš vlastně vyhráno. Vztah o tomto prostém ale důležitém slůvku totiž je. Nezáleží na tom, jestli jsi překrásná a přitahující dívka. (Pokud tvůj přítel na to není tolik vysazený). Stačí, když se nebudeš hlásit k jiným chlapcům a pokoušet jejich chtíč.

2. Důvěra
Zdá se ti, že je tohle slovo nudné a nepodstatné? Pak se naprosto mýlíš. Důvěřovat svému protějšku je další nezbytná věc pro to, si vztah udržet. Nemusí se to zdát, ale žárlivost je někdy velmi zapeklitá vlastnost, která partnerovi může vadit. Nemyslí se tím zdravá žárlivost, díky které protějšku dokážeš, že si ho vážíš. Ale obviňování přítele z toho, že je ti nevěrný s tvojí kámoškou, nemá v dlouhodobém vztahu své místo.

3. Trpělivost
Tuto vlastnost postrádám i já sama a hodně s ní bojuji. Já trpělivost považuji za důležitou a to proto, že pokud chci, aby se můj protejšek trochu změnil, musím chvíli počkat a dát mu čas na to, aby si takovou menší změnou prošel. Co se ovšem nesmí přehánět je chtíč po tom, aby se tvůj přítel změnil z normálního "vesničana" na převoněného "měšťáka". Myslím si, že s tímto bys u něj asi brzy pohořela.

4. Tvořivost
Neboj se, nezabrousila jsem do oboru umění, stále se držím slavného tématu láska. Někdy je těžké přimět přítele, aby se neohlížel za jinými slečnami, které mají mnohem větší šmrc, než ty. Proto je důležité, abys byla vynalézavá a neztrácela své osobité kouzlo! Pečuj o sebe jak zvenčí, tak i zevnitř. To totiž přiměje tvůj protějšek, aby tě více a více vychvaloval a mohl se s tebou chlubit do nekonečna.

5. Sdílení zájmů
Mít opačné vlastnosti je ve vztahu někdy trochu těžké a téměř nezměnitelné. Možná po dvou letech vztahu by se dalo uvažovat o tom, že se tvůj přítel začal chovat jako ty nebo ty seš začala chovat jako on. Co je ve vztahu někdy neobvyklé je sdílení zájmů. Ty se častokrát a ve většině případech velmi liší. Pokud chceš a jsi zvědavá, jaké zájmy tvůj přítel má, vyzkoušej je! Věř mi, že si tě bude mnohem více cenit a jeho zájmy ho budou o to více bavit.



6. Volnost
Ze začátku se to bude zdát nemožné a je to vlastně nemožné. Protože být jeden bez druhého, když jste do sebe nejvíce zamilovaní, zkrátka nejde. Ani mě to vlastně nešlo. :-) Avšak po dlouhých letech zamilovanost trochu uhasne a změní se v pevnou lásku, ke které nebude potřeba trávit s protějškem každý den. Oba dva někdy potřebujete mít svůj čas pro sebe nebo pro své kamarády a zažít trochu změnu. Stačí jeden den bez sebe a věřte mi, že se sebe opět nebudete moc dočkat!


Já doufám, že po těchto šesti radách už budeš vědět, jak si vztah s tvým protějškem co nejdéle udržet! Věř mi, že není nad to, mít dlouhodobou a pravou lásku. :-)


1 komentář:

  1. Nejkrásnější jsou začátky vztahu :-) Já jsem s přítelem už sedm let a i po těch letech to je mezi námi pěkné. Nepřestává mě totiž překvapovat :-D . Ale musím říct, že většinou mile :-) Naposledy mě mile překvapil pěknou květinou, kterou mi nechal poslat jen tak do práce. Objednal si rozvoz květin Praha a do kytice nechal přidat ještě romantický vzkaz :-) .

    OdpovědětVymazat