středa 20. srpna 2014

Nejúčinnější způsoby, jak se "dokopat" ke cvičení!

Článek si přečti také ZDE!

Prázdniny mají své druhé já. Prázdniny, které jsou dány za cílem si je co nejvíce užít, a prázdniny, které slouží k odpočinku plnému nudy a nicnedělání. Je to také čas, kdy je potřeba se vším zatočit a určit si své cíle, své potřeby a přání, které jsou přes školní rok téměř nesplnitelné. Pro mě jsou prázdniny jedna velká výzva. Na konci školního roku si vždy sepíšu všechny mé cíle, ale tím největším je rozhodně zlepšení fyzičky, protože prázdniny jsou tím nejlepším časem, kdy s hubnutím a se zlepšováním fyzičky začít! A pokud jsi po škole líná něco dělat, zkus si na tento cvičící režim zvyknout právě o prázdninách a věř mi, že si na cvičení vybuduješ tak moc velkou závislost, že tě ani nejmenší lennost ve školním roce nezastaví před tvým cvičícím programem.

Rozhodně je důležité si nejdříve uvědomit, proč chceš cvičit. Děláš to pro sebe, ostatní,...? Cvičíš, protože chceš zhubnout nebo se vrátit do formy, ve které jsi kdysi bývala a trochu se ti po ní zastesklo? Hubnutí je jednou z největších výzev a cílů pro téměř všechny dívky na naší planetě. Přes zimu a o vánocích vše rády naberou a pak jako na zavolanou si uvědomí, že je potřeba něco do těch plavek zhubnout. Uvědom si, že pokud chceš hubnout, zdravá strava ti nestačí. Ta je totiž bez pohybu naprosto k ničemu. Tudíž si nemysli, že bez pohybu zalezlá u počítače dosáhneš vysněných břišáků. Nahození do té správné fyzičky je trochu větší oříšek, ale dá se zvládnout. Každopádně je potřeba dřít a dřít, nepřestávat a dávat všemu čas, protože nic není hned a pokud si chceš vybudovat pevné svalstvo na svém těle, více jak rok to rozhodně potrvá. Chce to jen pevné nervy a trpělivost.

Není ovšem dobré do všeho skočit po hlavě. Fyzicky zdatný není každý druhý člověk, proto je potřeba si i u tvého těla zjistit, jak na tom je. Buď tě přivítá jeho velká síla a zdatnost, nebo únava a slabost. Nesmíš svému tělo dávat obrovské nároky hned ze začátku, protože si jej můžeš zničit a to si může vyžádat i některé následky. Zkus se jít proběhnout. Zjisti si, jaká vzdálenost je pro tebe maximum a potom si ji postupně přizpůsobuj podle toho, co uběhneš tak, aby si po doběhnutí nelehla a nemohla popadnout dech. Cvičení není o zničení svých slabin, ale o zlepšení určitých partií.

Ráda bych ti poradila několik vychytávek, které tě nejen namotivují k tomu cvičit, ale také tě přimějí v tvých cvičících rituálech nepřestávat a dávat všem dnům naději!

1. Motivační obrázky
Není potřeba, abys byl instagramový "závislák", ale věř mi, že právě na něm najdeš spousty motivačních obrázků. Sledovat břicha ostatních holek zní sice trochu perverzně, ale není nic lepšího, než si v duchu říct: "Tohle břicho chci", jít a snažit se z plných sil takového výsledku docílit. Server weheartit.com je také stránkou plnou zajímavých obrázků s motivačním textem.


2. Výsledky cvičenců na youtube
Lidi rádi porovnávají svá těla před a po a rozhodně jim nedělá problém se se svými výsledky pochlubit světu! Proč také ne? Jsou tím přínosem nejen ostatním, ale i sobě. Uvědomí si tak, že dokázali obrovskou věc a mohou být na sebe pyšní. Být jednou z nich můžeš i ty, zkus si najít videa pod heslem "Workouts results" a sleduj, co lidé dokáží kvůli svému tělu přetrpět.

3. Vyhledej účinné workouty
Není dobré cvičit nadarmo. Je sice pravda, že každý pohyb je dobrý, ale pokud tomu všemu chceš dát určitý spád a necvičit několik měsíců "zbytečně" bez výsledků, najdi si účinné cvičící programy, které udělají z tvého těla, jak se říká, "transformaci". Na takovou transformaci ti doporučuji Jillian Michaels, Zuzku Light a spoustu jiných trenérů. Věř, že je jich obrovská škála.

4. Nepřestávej!
Lehko se to řekne a věř mi, že i mě se párkrát stalo, že jsem to vše chtěla uprostřed workoutu odpískat. Říkala jsem si: "Proč to vlastně děláš, k čemu? Je to přece zbytečnost!", ale pak jsem si uvědomila, že všechen ten dobrý pocit po docvičení je zkrátka k nezaplacení. Proto nepřestávej, cvič i když už nemůžeš (samozřejmě tím nemyslím cvičení, když před sebou vidíš hvězdičky a upadáš do mrákot). Není dobré cvičit přes bolest, ale pokud prohazuješ takové ty věty: "Já už nemůžu", věř, že je to jen vnitřní pocit. Divila by ses, kolik síly tvé tělo dokáže vyprodukovat. Tak jdi a zjišťuj to!

5. Zapisuj své úspěchy
Udělala jsem největší chybu - neměřila své problémové partie tenkrát na začátku. Takže dnes žiju jen z několika fotek, které jsem dříve nafotila a porovnávám je s dnešními. Samozřejmě jsou výsledky znatelné, ale není nic lepšího, než porovnávání čísel. V nich je totiž pravý důkaz úspěchu.

6. Cvič správně!
Posledním a nejdůležitějším bodem je správné držení těla při každém provádění cviku. Raději si najdi několik návodů na to, jak správně cvičit, protože potom můžeš na vše doplatit stejně jako já. Dnes chodím se skoliozou, zmrveným křížem a koleny. Začátky pro mě byly úmorné a nezdravé pro mé tělo. Tudíž neudělej chybu a uč se správným cvikům.


Doufám, že je tento článek namotivovaný natolik, abys po jeho dočtení vstala a začala cvičit program, který máš už dlouho v plánu zahájit. Tak jdi a na nic nečekej! Čas ti sice běží, ale důležitější je to, že každým dnem své tělo posouváš blíže a blíže k tomu vysněnému výsledku, který jsi viděla "támhle" na internetu.