pondělí 18. srpna 2014

TOP 10 jídel, na kterých v létě ujíždím!

Zdravím,
dnešní odpočívací den mě ani trochu nenabudil k tomu, abych napsala nějaký článek, a tak až nyní, v půl jedenácté večer, sedím před počítačem a jako vždy doufám, že z těchto několika písmenek vyjde něco smysluplného a čtivého. Znáte to, chuťové pohárky všem tančí jako o závod. Při procházkách s kámoškou, rodinou nebo přítelem bychom nejraději vyjedli všechny vitríny se sladkostmi, vychutnali si dobré chlebíčky v lahůdkářství a to vše zakončili sladkou kofolou! A i já občas takové chutě mám a občas jimi zahřeším. Ale co? Někdy zkrátka potřebujeme upustit páru a je opravdu jedno, jestli je to na diskotéce nebo v cukrárně u dobrého medovníku. A abych se i já vyhnula všem sladkým a slaným dobrůtkám, které naše tělo rozhodně nesponzorují zdravými živinami, mám pro vás pár "zdravějších" variant různých svačinek a jídel, která právě ty zdravé živiny obsahují.

1. Oříšková směs
Oříšky obecně jsou velmi zdravé a naše tělo dokonale podporují ve zdravém životním stylu. Věděli jste, že většina svalové hmoty roste i díky pojídání oříšků? To ovšem neznamená, že jíst oříšky ve velkém je tělu prospěšné. Rozhodně se vyhněte nápisům "Roasted & salted", protože tato varianta tou nejlepší není.

2. Houby
Při běhání mých 6 km potkávám tolik houbařů. A všem závidím ten obrovský počet praváků, které si schovávají v košíku. Houby miluji naprosto na všechny způsoby - ať už jako smaženici, houbovou omáčku, bramboračku, žampiony... Houby jsou zdravé, tělu prospěšné a pokud je umíte dobře zpracovat, jsou opravdu velmi chutné.

3. Mozzarela salátek
Můžete jej jíst jako svačinku nebo jako večeři i lehký oběd. Tento salátek jste na blogu viděli a musím říct, že jsem jej za toto léto zvolila jako hlavní chod již nesčetněkrát a stále mě neomrzel. Jediné, čemu se vyhýbám je olivový olej a sůl. Zkrátka a jednoduše jím pouze dvě ingredience, které nechutnají mdle a skvěle spolu korespondují.

4. Kešu oříšky
Opět jsme u oříšků - tato srandička není zrovna nejlevnější, ale je naprosto chutná. Na kešu oříšcích mám ráda jejich balení, a sice je nemusím loupat, jsou měkké a tudíž nezlobí mé zuby.

5. Hroznové víno
Léto je ve znamení vitaminů a ovoce a já mezi tato dvě odvětví řadím hroznové víno, které miluji i s několika kombinacemi, třeba s tmavým rohlíkem, potřeným česnekovým dipem a na vrh chutný hrozen!


6. Kung pao
Obědy velmi ráda trávím ve vietnamské restauraci, kde v poslední době ujíždím na známém Kung pao. Najdete v něm spoustu zdravých surovin - kuřecí maso, kešu oříšky, výhonky bambusů, mrkev, žampiony...

7. Jogurtové nápoje
Znáte Activia jogurtový nápoj? Přesně tuto sladkou mňamku myslím. Nevím, jestli bych ji mohla označit za svačinku, ale rozhodně ji může doprovázet.

8. Capuccino
Miluji obědvání u ségry a následné popíjení kafete (ano, mé slavné skloňování). Nesnesu turka, ani nic podobného. Kafe potřebuji osladit a musí v něm být spousta mléka. V tomto si myslím, že hodně hřeším!

9. Bebe sušenky - oříškové s medem
Další hřešící sváča jsou tyto sušenky. Jestli si někdo myslí, že tato celozrnná mňamka je zdravá, tak je na omylu. Všechen přidaný cukr, čokoláda... Jste si opravdu jistí, že jste si z těchto sušenek nespáchali cukrovku (ironie).

10. Bílý jogurt
Má zítřejší snídaně, k tomu ještě ovoce a cereálie. Nemyslíte, že tohle je to zdravé? Rozhodně ano, pokud k tomu všemu přidáte i med, chutná to naprosto skvěle!

Tak jo, mé zdravé i nezdravé svačinky byly shrnuty. A co vy? Dáte mi nějaké nápady?