pátek 23. května 2014

JÍME ZDRAVĚJI: Oželte své pečící schopnosti a připravte si úžasný oběd a snídani!

Ahojky,
dnes se vrhnu na rychlovku opět v podobě zdravého článku. Na nic jiného se totiž momentálně nezmůžu, protože mé myšlenky se motají kolem oběžného majetku a odpisů. Ano, tipujete správně, příští týden je týden ekonomický a mě čeká zkoušení a test. Každopádně půlku učiva už mám za sebou a to je na pátek přece pozitivní, ne?

Při maminčiných slovech o tom, že neví, co by dala za to, kdyby měla doma vařeno, se mi v hlavičce rozsvítila taková pofiderní žárovička z posledních zbytků mé energie. A tak jsem udělala útok na žampiony a zeleninu v Albertu a utratila za dnešní večeři své drahocenné peníze. No mami, pochval mě.

Ještě bych se ale ráda vrátila k té energii a tak nějak vám pohovořila o tom, jak se udržuju v kondici. Protože bych ráda aktualizovala asi dva měsíce starý článek právě o mém cvičení. Opět jsem se vrátila k mé milované Jillian, která mě prostě vždy přinutí cvičit a vlastně jen po jejích workoutech se cítím opravdu posílená a mám z nich nejlepší pocit. Nevím, jestli je to tím, že jsou tak dlouhé a namáhavé nebo proto, že je Jillian tímto proslavená. Každopádně okusila jsem "nový" program Killer ABS, který se dá zkouknout i na internetu. Tímto týdnem završím druhý level a radostně se vrhnu na třetí. S velkými obavami. Po druhém levelu totiž vypadám jako po dvacetikilometrovém maratonu a nevím ani, čí jsem. A pokud mi zrovna nehrábne a neposiluji, nazuji nové botky a vydám se do lesa na mojí pětikilometrovou stezku. A to je teprve pocit.


Zpátky k tématu. Ráda bych vám ukázala snídani a oběd (večeři), kde si oželíte své pečící schopnosti, protože obě dvě varianty nakonec šoupnu do trouby. A co to tedy bude?

1. Ovesné placičky

Nejjednoduší recept pod širým nebem spočívá ve třech ingrediencích:
- 2 banány (15,- Kč)
- ovesné vločky (25,- Kč)
- rozinky (čokoládové chipsy) - 20,- Kč

Dva banány nakrájejte na kolečka, což vám usnadní následnou "mačkací" práci. Banány nasypte do misky a pomocí vidličky z nich udělejte jakousi hodně hustou kašičku, do které potom podle oka nasypte ovesné vločky. Nakonec posypte rozinkami pro sladší chuť nebo čokoládovými kolečky (chipsy). Pečte na 175° po dobu alespoň 20-25 minut.


2. Zapékané žampiony

Ne každý je milovníkem hub, každopádně já bych se pro houby rozkrájela. Na tento recept jsem zvolila:
- 7 hlaviček větších žampionů (30,- Kč)
- papriky a cherry rajčátka (40,- Kč)
- šunka (27,- Kč)
- mozzarela (30,- Kč)

Žampiony vydlabejte a vnitřek nevyhazujte! Zkrájejte zeleninku na co nejmenší kousíčky a spolu se šunkou plňte žampiony. Nakrájejte i vnitřek žampionů, který do nich také přidejte. Pečte na 190° po dobu 25 minut. Nakonec přidejte plátky mozzarely a trochu osolte.


Vidíte? Všechny recepty jsou naprosto triviální, vcelku levné a chutné. Pokud je někdo milovníkem avokáda, ráda bych dostala nějaký tip, jak tuto surovinu využít. Tak co, jak vám variace jídel zachutnaly?