středa 21. května 2014

JÍME ZDRAVĚJI: Svačinka (ovoce s arašídovým máslem) a oběd (mozzarelový salát)

Zdravíčko čtenáři,
dnes bude článek vůbec prvním článkem o zdravější stravě, o které jsem se rozhodla psát.  Já doufám, že dnešní svačinka a oběd do školy se vám budou líbit, protože za mě jsou tyto tři kombinace naprostými jedničkami a nejen, že z nich nemám hlad, ale také mě pozitivně naplní energií a dodají mi pocit spokojenosti, což vlastně dokáží všechny druhy zdravých jídel. Já dnes volila lehčí variantu, za to složitější na přípravu, tedy pokud vstáváte tak jako já v půl šestý ráno a jste schopni sotva postřehnout, jestli krájíte jablko nebo cibuli.

1. Rajčata s mozzarelkou
V poslední době jsou tyto dvě kombinace miláčků tím nejchutnějším pokrmem, jaký si mohu dopřát. Je u něj ale pouze jedna nevýhoda a sice, že nezasytí na dlouhou dobu. Po salátu mám tak maximálně dvě hodinky od jídla pokoj, ale pak začnu pociťovat hlad, až to přejde k úplnému bručení v břiše. No ale jak se takový salátek připravuje?

Ingredience:
- mozzarela (40,- Kč)
- cherry rajčátka (25,- Kč)
- pár kapek olivového oleje
- bazalka (nejlépe čerstvá)
- sůl, pepř
Tak jako každý salát je i tento na přípravu triviální. A proto zkrájejte sýr a rajčátka do mísy, nadrťte nebo nakrájejte bazalku, okořeňte, zalijte TROCHOU olivového oleje a to! Doporučuju jíst salát alespoň 4 hodiny odležený v lednici.


2. Arašídové máslo s ovocem
Zní to nechutně a i já se nad představou, jak takové jídlo bude chutnat a vypadat, hrozila. Ale po ochutnání jsem usoudila, že tohle bude něco pro mě. Je to lehká svačinka, po které jste ale dokonale nadláblí a spokojení, nepociťujete prázdný žaludek a jste dočasně "sytí" a to je to nejhlavnější, že?

Ingredience:
- arašídové máslo (70,- Kč)
- banány (20,- Kč)
- jablka (15,- Kč)


Banány nakrájejte na kolečka, promažte máslem a zaklopte tak, jako když si chleba mažete máslem. Jablka nakrájejte na tenčí plátky, promažte a přiklopte. Já si takovou svačinu zamilovala a vypadá opravdu chutně!
Není nic lepšího, než mít ve škole zapaklíkovanou svačinu, ale budete si připadat lépe, to mi vězte. A proto nezoufejte z toho, že zdravá strava je složitá, protože pokud chcete, můžete se najíst i z těch nejobyčenějších surovin, které opravdu dnes seženete kdekoliv! :-)