neděle 11. května 2014

Poznej taje Jindřichova Hradce + fotografie

Zdravím mé nejmilejší čtenáře,
dlouhou dobu jsem se těšila na ten moment, kdy se dostanu do Jindřichova Hradce, abych vám ukázala a dokázala, jak nádherné město je. Ani nevím, proč mám k němu tak obrovské vazby. Kvůli příteli? Kvůli tomu, že Hradec je mým rodným městem? Kvůli přírodě, lidem, čistotě a klidu? Vlastně všechny tyto otázky mi dokazují, že přesně to je to, co na Hradci miluji. Jsem jeho věrná návštěvnice, vychutnávám si každé místečko tohoto klidného města. I přes to, že Hradec je vcelku velký, je dokonalý. Miluji na něm jeho kousky přírody, které mají návštěvníci možnost navštívit. Protože v okolí není žádné extra "přírodno", myslím si, že parky a ostatní rekreační místa v Hradci jsou dostačující. Rozhodla jsem se vám doporučit určitá místa, která nejsou tak obvyklá. Hradec je totiž známý hlavně zámkem, horním a dolním náměstím a Panskou ulicí. A co ten zbytek? Proč se například nepodívat z jiného úhlu na nádherný hradecký zámek než jen z mostu, který je poblíž nábreží? Pokaždé, když v Hradci sem, objevuji spolu s přítelem nová a nová místa a jsem schopná Hradec celý prochodit jen abych načerpala co nejvíce té jihočeské krásy.
1. Parky, příroda
To, že je v Hradci přírody až přespříliš je jasné, vlastně jediné, co tak nějak není extra rekreační a přírodní je sídliště Vajgar a Hvězdárna. Pokud ale narazíte na určité trasy a cesty vězte, že si dokonale odpočinete a přírodní energie načerpáte mnoho, stejně jako já. Spoustu přírody najdete například kolem řeky Nežárky, v parku, na cyklostezce k sídlišti Hvězdárna a na spoustě jiných místech.
2. Zámek
Známé, vlastně nejznámější místo v JH (dovolte mi psát Jindřichův Hradec ve zkratce) je hrad a zámek. Je to nádherné místo, kde často vystupuje Bílá paní, která podle své tradice hází bílý kapesníček divákům. Jednou jsem na ní byla a bylo to nezapomenutelné. K takové akci byla také připojená prohlídka téměř celým zámkem a černou kuchyní. Na zámku se koná spousta výstav, v tomhle období jsme narazili například na výstavu československé armády.
3. Horní a dolní náměstí
Mezi odpočinková místa se také bezpochyby řadí tato dvě náměstí, která jsou propojená Panskou ulicí. Na horním náměstí se také nachází malá fontánka, která přitáhne pozornost téměř každého.
A když přejdeme na náměstí Dolní, narazíme na obrovský Morový sloup. Málokdo ale ví, že u tohoto sloupu je větší kruh a pokud si na něj stoupnete, načerpáte z něj pozitivní energii.
4. Restaurace
Mám dvě hospodo-restaurace, které bych vám v JH doporučila. Jednou z nich je Udírna, která je známá svými vynikajícími uzenými žebírky. Když vejdete dovnitř, vcházíte dolů do takového sklípku. Celá restaurace je naprosto krásně provedená. Další zastávka je v Panské ulici, kterou je suprová Kozlovna. Pro mě sice nic moc záživná, ale pivaři si určitě přijdou na své. Co bych vám ale doporučila, je tataráček!
5. Výstavy
Cestou jsem narazila na zajímavé fotografické výstavy a taky kurzy, kde se můžete naučit fotit například akty. Fotografové si také přijdou na své.
6. Sv. Florián
Nejúžasnější a nejzajímavějším místem je pro mě rozhodně sv.Florián, ve kterém se nachází velmi zajímavá obrácená fontána, kdy voda srší ze shora dolů. Fontána je doprovázená hudbou a různými zajímavými motivy, které se k hudbě hodí.
Ostatními místy je například 15. poledník, u kterého se zastavuje spousta turistů. Já ale na taková známá místa moc nejsem. Raději se jdu projít a najít nová místa, odkud je Hradec nádherně vidět. Například včera jsem narazila na nové místo, odkud Hradec sice není vidět celý, ale ta nejkrásnější část na obzoru je.
Do Hradce se vždycky budu ráda vracet, je to to nejúžasnější místo v celé ČR a vlastně nikde se necítím tak dobře, jako tady. A co vy? Máte své milované město?

Žádné komentáře:

Okomentovat